PLAKAT KAM PO POMOČ? POLOŽNICA (nakazilo za šolski sklad)
VARNO V ŠOLO SISTEMATSKI PREGLEDI (2024/25) DEL DOHODNINE ZA ŠOLSKI SKLAD
URNIK ZASEDENOSTI TELOVADNIC PUBLIKACIJA 2024/25
OSNOVNA ŠOLA VENCLJA PERKA
Ljubljanska 58 a, 1230 Domžale
DŠ: SI16670884
SI56 0110 0600 8355 021
e-mail: os.vp-domzale@guest.arnes.si
tel.: 729 8 300
mobitel številka: 041 651 095
Dežurna številka OPB: 041 695 930
Učenje se na začne in ne konča v šoli. Še preden si prišel v šolo si spoznal in se že naučil veliko. Učimo se vsak dan in na različne načine, pa če to hočemo ali pa ne!
Značilnost učenja v šoli je, da je NAČRTNO. Preden pa začneš z učenjem ugotovi kakšen učni tip si in seveda temu prilagodi svoje učenje.
Učenje je lahko tudi zabavno!
KAKŠEN JE TVOJ UČNI TIP?
Kako ugotoviš kakšen učni tip si? Poznamo več učnih tipov, čisti skoraj ne obstajajo.
Kako si najlažje zapomniš stvari?
1. Če vidiš... VIDNI TIP. Pretežni del informacij zaznava preko vida (bolje si zapomni, če informacijo vidi): v obliki slike, grafične podobe, demonstracije, filma.
Namig:
2. Če slišiš……SLUŠNI TIP. Najhitreje in najbolje informacije sprejema s slušnim zaznavanjem. Tak posameznik je pozoren na zvoke okoli sebe, barvo glasu
Namig:
3. Če občutiš…..TELESNO –GIBALNI TIP. Ta tip zaznava s preizkušanjem, otipom in notranjimi občutki. Značilno je, da veliko piše, ko se uči. Ko razmišlja se veliko giba. Ima potrebo, da reši čim več vaj.
Namig:
KAKO NAJ SE UČIM?
Dobra volja je najbolja!
Za uspešno učenje sta poleg motivacije in volje pomembna tudi sposobnost – kako se naučiti. Gre za to, da se moramo naučiti, kako se uspešno učiti in na kaj vse moramo biti pozorni.
Namigi:
In še poseben namig : NE UČI SE NA PAMET! RAZUMEVANJE! UPORABA!
POMAGA TUDI 5 X P!
1. POMISLI pri zaprtem zvezku, kaj ste v šoli delali zadnjo uro.
2. PRELETI celotno snov v zvezku ali učbeniku.
3. PREBERI snov pozorno in z razumevanjem.
4. PONOVI večkrat in na različne načine.
5. PREGLEJ celoto še enkrat.
POMEMBNO, DA VEŠ!
ALI VEŠ, da…si zapomnimo približno:
• 10 % tega, kar preberemo,
• 20 % tega, kar slišimo,
• 30 % tega, kar vidimo,
• 70 % tega, kar vidimo, slišimo ali kar sami rečemo,
• 90 % tega, kar sami počnemo.
Dobre učne navade, zbranost, sodelovanje pri pouku in redno domače delo, so zagotovilo za dober (beri odličen) učni uspeh.
KAJ PA MISELNI VZROREC?
Najprej preglej celotno snov, preglej slike in debelo natisnjeno besedilo. Izlušči ključne besede – to je najpomembnejše pri miselnih vzorcih.
Namig:
• bežno preleti besedilo, podčrtaj pomembne besede
• Nariši ali zapiši izhodišče in glavne veje iz tega, na katere napišeš nekaj besed, podnaslov.
• Ugotovi, zakaj bereš to besedilo. Kaj je želel sporočiti avtor besedila.
• Znova preberi celo besedilo in v vpiši ključne besede v tvoj miselni vzorec.
• S ključnimi besedami je zabavno ponavljati učno snov!
POMEMBNO, da veš:
- Z miselnimi vzorci si krepimo spomin.
- Pridobivamo na času.
- Omogočajo nam zbranost ( da nam misli ne pobegnejo na pašo) in urejenost.
- Razvijajo nam kreativnost in domišljijo.
- So tehnika zapisovanja, ki jo lahko uporabljaš v vsakodnevnih aktivnostih.
Še zadnji NAMIG za učenje:
- pripravi si prostor za učenje
- pospravi odvečne stvari
- vedno se uči ob istem času
- naredi si urnik učenja, določi si odmore
- seveda, pred učenjem vedno ponovi staro snov
Vse na svetu je najprej majhno, potem pa raste. Le težave so na začetku velike, potem pa so vsak dan manjše." (Arabski pregovor)
In še nekaj dobrih knjig o učenju:
• Beyer, G. ( 1992 ): Urjenje spomina in koncentracija
• Buzan, T. ( 1980 ): Delaj z glavo
• DeBono, E. ( 1998 ): Naučite svojega otroka misliti
• DeBono, E. ( 1992 ): Tečaj mišljenja. Ljubljana
• DePorter, B. ( 1996 ): Kvantno učenje. Osvobodite genija v sebi.
• Dominie O’Brien: Skrivnosti hitrega in uspešnega učenja
• Duncalf B.: Kako uspešno opravimo vsak izpit
• Gabrijelčič, M. ( 1985 ): Učimo se z miselnimi vzorci.
• Kunaver, D.: Učim se učiti
• Russell, P. ( 1987 ): Knjiga o možganih.
• Le Poncin, M. ( 1998 ): Možganska telovadba..
• Rose, C., Cool, L. ( 1993 ): Umetnost učenja.
• Diana Beaver: Krog odličnosti