KONTAKT:

OSNOVNA ŠOLA VENCLJA PERKA
Ljubljanska 58 a, 1230 Domžale

DŠ: SI16670884

SI56 0110 0600 8355 021

e-mail: os.vp-domzale@guest.arnes.si
tel.: 729 8 300
mobitel številka: 041 651 095

Dežurna številka OPB: 041 695 930

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI (NIP)



NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI (NIP)

V šolskem letu 2019/20 bodo neobvezni izbirni predmeti na voljo učencem v 1., 4., 5., 6., 7., 8., in 9. razredu. Izvajali se bodo, če bo dovolj prijav.

KAJ SO NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI?

Predstavljajo razširjeni del programa OŠ, pri katerem lahko učenci po svojih željah, zanimanjih in zmožnostih izberejo določne predmete iz nabora, ki je predpisan. Izbirajo lahko med naslednjimi predmeti:

1.     razred

ANGLEŠČINA N1A 2 uri/teden

 

4. razred

DRUGI TUJI JEZIK – NEMŠČINA N2N (Arh)  2 uri/teden

TEHNIKO NTE (Paradiž, Seničar)

1 ura/teden

5. razred

DRUGI TUJI JEZIK - NEMŠČINA N2N (Arh) 2 uri/teden

ŠPORT NŠP

1 ura/teden

6. razred

DRUGI TUJI JEZIK - NEMŠČINA N2N (Arh) 2 uri/teden

UMETNOST NUM– lutke  (Repič)

1 ura/teden

7., 8. in 9. razred

DRUGI TUJI JEZIK HRVAŠČINA

N2H (Koritnik) 2 uri/teden

 

 

Učenec lahko izbere največ 2 uri neobveznih izbirnih predmetov tedensko ali 1 uro ali pa predmeta sploh ne izbere.

IZVAJANJE POUKA NEOBVEZNIH IZBIRNIH PREDMETOV

Pouk se bo izvajal pred poukom obveznih predmetov ali po njem, torej preduro oziroma 6.  ali 7. učno uro. Čeprav gre za neobvezni izbirni predmet, ga bo moral učenec redno obiskovati do konca šolskega leta in bo pri njem tudi ocenjen z ocenami od 1 do 5. Zaključne ocene predmeta bodo vpisane v spričevalo. Po enem letu obiskovanja neobveznega izbirnega predmeta lahko učenci predmet prenehajo obiskovati ali pa z njim nadaljujejo naslednje šolsko leto in še nadgradijo svoje znanje, če predmet to dopušča.

OBLIKOVANJE SKUPIN

Skupine učencev za NIP se oblikujejo za vsako šolsko leto posebej. Pouk NIP se bo izvajal, če bo zanj prijavljeno najmanj 12 učencev. Učne skupine pri pouku NIP od 4. do 9. razreda se oblikujejo iz učencev drugega oziroma tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja.

ZAMENJAVA IZBIRNEGA PREDMETA ALI ODJAVA

Zamenjava je možna samo na začetku šolskega leta, če bo v novo izbrani skupini še prostor ali če odjava od predmeta ne podre že oblikovane skupine in urnika.

PRIJAVE

Do 29. marca 2019 za šolsko leto 2019/20.

KRATKA PREDSTAVITEV PREDMETOV

Drugi tuji jezik NEMŠČINA (v 4., 5. ali 6. r) ali  HRVAŠČINA (v 7., 8 ali 9. r) imata v primerjavi s prvim tujim jezikom drugačno vlogo. Medtem ko prvi tuji jezik vodi do najvišjih in najkompleksnejših zmožnosti, je pri drugem tujem jeziku večji poudarek na sporazumevalnih in učnih strategijah ter medjezikovni in medkulturni ozaveščenosti.

Učenec se pri pouku drugega tujega jezika sistematično usposablja za osnovno sporazumevanje s tujimi govorci v vsakdanjih okoliščinah, se uvaja za uporabo tega jezika pri pridobivanju podatkov iz pisnih in drugih virov.

Učenec se lahko kot začetnik vključi prvič v nemščino tudi v 5. oz. 6. razredu (notranja diferenciacija in individualizacija). Učenec se lahko kot začetnik vključi prvič v hrvaščino tudi v 8. ali 9. razredu!

Zaradi izbirnosti predmeta so učne skupine za drugi tuji jezik zelo raznolike, saj vključujejo učence z različnim predznanjem. V skupinah z nestalnim številom učencev je napredovanje učencev mogoče le z ustrezno diferenciacijo in individualizacijo pouka ter z okvirnim opredeljevanjem standardov znanja ob koncu drugega oz. tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja.

 

Predmet TEHNIKA razširja osnovna spoznanja o tehnoloških lastnostih posameznih gradiv in praktična znanja, spretnosti in delovne navade pri uporabi orodja, pripomočkov, strojev in naprav za oblikovanje in obdelavo gradiv. Izveden bo v blok urah.

 

Predmet ŠPORT je namenjen učencem drugega obdobja, vključuje vsebine, ki morajo biti prisotne v vsakodnevni športni vadbi učencev (teki, skoki, plezanja, akrobatske prvine idr.), in številne nove vsebine, ki jih ni v rednem programu predmeta šport. Tako dopolnjuje osnovni program predmeta šport, skupaj pa predstavljata obogateno celoto in pomembno spodbudo za oblikovanje učenčevega dejavnega življenjskega sloga. Z dejavnim življenjskim slogom bo tako lahko v mladostništvu in odraslosti skrbel za dobro počutje, zdravje, vitalnost in življenjski optimizem.

 

Predmet UMETNOST je enoleten (lahko ga izvajamo v četrtem, petem ali šestem razredu osnovne šole) oz. je projektno zasnovan, pri čemer učitelj v sodelovanju z učenci vsako leto na novo izbere tematiko in vsebine za uresničevanje ciljev predmeta. Cilje, zapisane v učnem načrtu, učitelj uresničuje selektivno glede na sposobnosti, spretnosti, motivacijo, interese in predznanja učencev.