KONTAKT:

OSNOVNA ŠOLA VENCLJA PERKA
Ljubljanska 58 a, 1230 Domžale

DŠ: SI16670884

SI56 0110 0600 8355 021

e-mail: os.vp-domzale@guest.arnes.si
tel.: 729 8 300
mobitel številka: 041 651 095

Dežurna številka OPB: 041 695 930

NARAVOSLOVNI DAN - BIOTEHNOLOGIJA



V sredo, 15. novembra 2017, smo imeli učenci devetih razredov OŠ Venclja Perka pod mentorstvom vodje naravoslovnega dne mag. Tjaše Kampos, naravoslovni dan na temo Biotehnologija. Dan dejavnosti je trajal 5 šolskih ur, bil je razdeljen na predavanja in delavnice na temo biotehnologije in mikrobiologije. Naravoslovni dan so vodili zunanji izvajalci - Mikrobiologija Avberšek d.o.o.

Uvodna ura za vse učence devetih razredov je potekala v projekcijski dvorani. Vodja naravoslovnega dneva gospod Miha Avberšek nas je uvodoma seznanil s svojim poklicem in delom, ki ga opravlja. Na kratko nam je predstavil vrste mikroorganizmov, njihovo zgradbo, obliko in delovanje. Povedal nam je, da je po splošni definiciji mikroorganizem vsak organizem, ki ni viden s prostim očesom, zato je njegovo opazovanje možno samo z mikroskopom. Tako med mikroorganizme prištevamo bakterije, mnoge glive (kvasovke), viruse, nekatere alge in tudi živali, kot so s prostim očesom nevidne pršice. Mikroorganizmi izkoriščajo zelo različne vire hrane, živijo lahko tudi v izjemno vročih, hladnih, slanih ali za višje organizme strupenih okoljih, celo v vesolju. V ustreznih razmerah se lahko zelo hitro razmnožujejo, sposobni so hitre prilagoditve na novo okolje in hitre evolucije.

Po uvodnem predavanju smo učenci, razporejeni v tri skupine, odšli vsak v svojo učilnico. Na prvi delavnici smo mikroskopirali različne organizme (glive kvasovke, žuželke), pa tudi nežive predmete (radirka, svinčnik). Nekatere mikroorganizme smo tudi skicirali v zvezek.

Tretjo šolsko uro smo izvajali eksperiment, kjer smo opazovali hitrost odpiranja posamezne epice, napolnjene z vodo, sladkorjem in kvasom. Dobljene rezultate smo vpisali v tabelo. Zadnjo šolsko uro pa smo rezultate primerjali z rezultati drugih dveh devetih razredov in tudi z rezultati drugih šol ter jih ponazorili z grafom.

Na tretji delavnici, ki jo je vodil gospod Avberšek, smo preko igre spoznavali različne pojme,  kot so DNA, bakterije in virusi.

Zadnja ura naravoslovnega dneva je ponovno potekala v projekcijski dvorani. Gospod Avberšek je razložil pomen biotehnologije v vsakdanjem življenju, njeno uporabo v industrijske namene, v kmetijstvu, medicini, veterini in varovanju okolja.

Naravoslovni dan nam je bil učencem všeč, saj smo spoznali, kako se biologija, kemija in tehnologija med seboj prepletajo in kako so prisotne v našem življenju.

Sara Špelko, učenka 9. b razreda, OŠ VENCLJA PERKA